czwartek, 29 marca 2012

W trzech krokach

W trzech krokach i trzy zaangażowane w mój nowy projekt osoby:
Krok pierwszy: W porannych godzinach Ola sfotografowała nasz piękny wrocławski rynek z Ratuszem.
Krok drugi: ze zdjęcia mama namalowała obraz- akwarelą, dość dużych rozmiarów i zeskanowała go. Mam nadzieję, że również użyczyła mi swoich praw autorskich do niego.

Krok trzeci: I tu już w końcu ja jestem bohaterką:) Wydrukowałam rzeczony obrazek i spłodziłam pudełko na kredki, znowu "pyrgane", nieco mniej kropkowane i takie znowu inne. Uchwycikiem będzie któryś z wrocławskich krasnali, na którego łowy muszę się w wolnej chwili udać, więc póki co zdjęcia niekompletnego pudełka.
Pomysł wykorzystania malowideł mamy bardzo mi się spodobał, na pewno wykorzystam inne wrocławskie obrazki, kwietne motywy i landszafciki. Znudziły mi się chwilowo serwetki :)

A o wrocławskim ratuszu wikipedia pisze tak:
 (...) późnogotycki budynek na wrocławskim Rynku, jeden z najlepiej zachowanych historycznych ratuszy w Polsce, zarazem jeden z głównych zabytków architektonicznych Wrocławia.
Dwukondygnacyjny, podpiwniczony, trójtraktowy budynek na planie wydłużonego prostokąta z wieżą i kilkoma przybudówkami powstał w kilku etapach budowlanych na przestrzeni około 250 lat (od schyłku XIII w. aż po wiek XVI). Obecny kształt Ratusz zawdzięcza restauracjom przeprowadzonym od XIX do XXI wieku.
Współcześnie Ratusz mieści oddział wrocławskiego Muzeum Miejskiego. Ponadto w Ratuszu odbywają się różnego rodzaju uroczystości, przyjmowani są tam odwiedzający Wrocław dostojnicy.
W piwnicach Ratusza znajduje się Piwnica Świdnicka, jeden z najstarszych lokali gastronomicznych w Europie.

A to zdjęcia z Parku Miniatur w Kowarach, warto zobaczyć!

3 komentarze:

Unknown pisze...

Swietny pomysl... no i utalentowana mama:)

burana25 pisze...

Utalentowana mama i córka - tylko pozazdrościć :-)

Mangosia pisze...

Tak powstaną prace jedyne w swoim rodzaju. Pudełko na kredki kapitalne:)