piątek, 30 marca 2012

Wrocławia ciąg dalszy

No i klops, moje "w gorącej wodzie kąpane" rączki zepsuły pudełko na kredki, bo chciały światu za szybko pokazać. Jeszcze niedokońcawyschnięte wieczko wsuneły, coby fotografie poczynić i klops...przy kolejnej próbie wysunięcia na siłę pudełeczko się nieco popsuło. Próba reanimacji zakończona niepowodzeniem- zdzieranie, szpachlowanie i zaklejanie dziur, makabra! Ale jak już wszystko pozdzierałam to postanowiłam innym motywem ozdobić, tym razem Hala Targowa we Wrocławiu.
Hala Targowa przy ul. Piaskowej przed wojną
Hala Targowa została wybudowana w latach 1906-1908. Projekt architektoniczny opracowali w 1904 r. Richard Plueddemann i Friedriech Fries, wspomagani przez Heinricha Kuestera, który odpowiadał za prace budowlane. Hala Targowa powstała w miejscu dawnego Arsenału Piaskowego, który z kolei powstał w miejscu dawnego dworu biskupów lubuskich, wzmiankowanego już w 1346 r. Konstrukcja wrocławskich hal targowych wyprzedziła więc przynajmniej o dekadę podobne rozwiązania europejskie z lat 20. XX w. Hala Targowa  przy ul. Piaskowej została uszkodzona podczas obrony Festung Breslau, ale po wojnie została odbudowana i pełni funkcje handlowe po dziś dzień.
więc do rzeczy: Ola zrobiła zdjęcie
mama namalowała
 a ja zajęłam się resztą...
Nachodziłam się, nadenerwowałam, ale swego dopięłam- dostało pudełko uchwycik- Krasnalovy- Krasnal Turysta. Jak zwykle  przez przypadek wyszedł mi efekt, jakoby Krasnal brodził w wodzie. Po "delikatnym" waleniu młotkiem, zamiast kamienia, do którego przyklejony był Turysta urąbałam mu nóżki :P Jak już miał takie nieco krótsze, wywierciłam dwa otworki i  umieściłam kikuty w dziurkach dopełniając klejem. Trzymać się będzie, można ciągnąć :)
Wizytówka Wrocławia w sztuce użytkowej:)

3 komentarze:

LavInArt pisze...

Przepiękne...

burana25 pisze...

Kolejna rewelacja! Az brak słów z zachwytu! :-)

Mangosia pisze...

Fantastyczny pomysł na uchwyt, pudełko świetne.